Alweer een jaar voorbij - Reisverslag uit Rosmalen, Nederland van Dimphy-CaminoIngles - WaarBenJij.nu Alweer een jaar voorbij - Reisverslag uit Rosmalen, Nederland van Dimphy-CaminoIngles - WaarBenJij.nu

Alweer een jaar voorbij

Door: Dimphy

16 Juli 2017 | Nederland, Rosmalen

Hallo allemaal,
Alweer een jaar voorbij en ik ga weer op pad. Dit jaar ga ik de Camino Inglés lopen. Maandag 17 juli vlieg ik naar Santiago de Compostela, maar ik ga de stad niet in! Vanaf het vliegveld ga ik met de bus naar het Estación de Autobuses. Omdat ik pas aan het begin van de avond aankom, heb ik vlakbij het busstation een herberg gereserveerd. Dinsdag ga ik met de bus naar Ferrol, een van de plaatsen waar vroeger de Engelse pelgrims aan land kwamen en vandaar naar Santiago de Compostela liepen.Die dag wil ik starten met wandelen. Na ongeveer 80 kilometer kom ik in Hospital de Bruma aan en daar neem ik de bus naar A Coruña (33 kilometer naar het noorden, een andere plaats waarvandaan Engelse pelgrims naar Santiago liepen), loop dan dit stuk Camino weer naar Hospital de Bruma en pak daar de eerste route weer op naar Santiago de Compostela.
In 2012 ben ik vanuit Santiago naar Fisterra gelopen, in 2013 vanuit Santiago naar Muxía, dit jaar wil ik weer naar Fisterra gaan en dan vanuit Fisterra langs de kust naar Muxía, of andersom, dan beslis ik ter plaatse.
Ik zal ook dit jaar weer regelmatig (priegelend op mijn mobiel) over mijn belevenissen berichten op Dimphy-CaminoIngles.waarbenjij.nu
Tot de volgende keer.
Veel groetjes,
Dimphy

• 17 Juli 2017 - 08:10

Marjan:

Dimphy,
    Heel veel plezier en ik denk dat tachtig kilometer op een dag een beetje veel is....