Van Ferrol naar Xubia - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Dimphy-CaminoIngles - WaarBenJij.nu Van Ferrol naar Xubia - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Dimphy-CaminoIngles - WaarBenJij.nu

Van Ferrol naar Xubia

Door: Dimphy

Blijf op de hoogte en volg

18 Juli 2017 | Spanje, Santiago de Compostella

Hallo allemaal,
Afgelopen nacht heb ik in een uitstekende herberg geslapen en vlakbij het busstation. Om 9.15 uur vertrok de bus naar Ferrol. Om 10.30 uur was ik er al. Om bij het officiële startpunt van de Camino Inglès te beginnen, moest ik eerst ruim 20 minuten door een lange straat lopen en vervolgens dezelfde straat weer terug. Even getwijfeld, maar nee, ik loop de hele camino. En dat dachten er meer!
Vreemd dat het meteen weer zo vertrouwd voelt. De geur van de eucalyptusbomen, het rondkijken naar gele pijlen... alsof het niet een jaar geleden is. Om 13.00 uur vertrok ik uit Ferrol, om 17.30 uur was ik in de herberg. Hoewel ik niet veel pelgrims onderweg gezien heb, is de herberg wel vol. Maar ik ben natuurlijk door de busreis laat vertrokken.
Vanavond gegeten met een Duits echtpaar. Heel gezellig!
Ondertussen is de hospitalero gekomen, heb ik mijn stempel gekregen en hij zijn geld. Het is weer bijna bedtijd.
Tot de volgende keer.
Veel groetjes,
Dimphy

  • 18 Juli 2017 - 22:13

    Jos & Leonie:

    Hoi Dimphy,
    Goed om te horen dat je weer van start bent gegaan. Voor jou is het daar inmiddels een kwestie van 'thuiskomen', lijkt me. Zo vaak al daar gelopen, ook al is iedere Camino wat betreft route en dus omgeving anders.
    Geniet ervan en verras ons onderweg en an thuiskomst weer met je mooie verhalen over bijzondere avonturen.
    Geniet van al het moois dat je onderweg tegenkomt: mens, dier en natuur en blijf volhouden (al maak ik me over dat laatste eigenlijk geen zorgen).
    Groet
    Jos en Leonie

  • 19 Juli 2017 - 08:06

    Cees En Ans :

    Hoi Dimphy,

    Het zal je zeker goed doen weer dat vertrouwde gevoel te hebben. Ik herinner mij nog jouw prachtige verhalen van de vorige keer.
    Loop, geniet, verwonder, lach en rust.
    We wensen jou een mooie tocht.
    Groet,
    Cees en Ans

  • 19 Juli 2017 - 08:49

    Toos :

    Hoi Dimphy,
    Wat geweldig dat je weer een stuk van de Camino loopt en hoe je alles oppakt. Ondertussen ben je een echte ervaringsdeskundige geworden. Fijn dat ik je weer kan volgen.
    Geniet weer met volle teugen van al het moois wat je onderweg tegenkomt. Wanneer je terug bent spreken we écht af.




  • 19 Juli 2017 - 10:36

    Frans:

    Alle goeds voor deze nieuwe tocht. En het houdt niet op.....Eenmaal gelopen blijf je aan de gang. Er zijn ergere verslavingen.
    Ik loop in gedachten met je mee. Zou in september mijn 5e tocht lopen, nu vanaf Sevilla, 'de Via de la Plata'.
    Mijn medepelgrim heeft prostaatkanker gekregen en zal waarschijnlijk geen tocht meer kunnen maken. Helaas vooral voor hem.
    Buen Camino en Ultreia!

  • 19 Juli 2017 - 15:52

    Arthur Kuilboer:

    Dag Dimphy,

    Leuk weer je wederwaardigheden te mogen vernemen tijdens je contemplatie tocht naar Santiago. Dat wordt weer genieten. Goede reis en tot lees'.

    Groet,
    Arthur

  • 19 Juli 2017 - 21:07

    Constance :

    Wat beschrijf je het weer fraai! Alsof we er bij zijn!
    Succes Dimphy weer met deze tocht!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Santiago de Compostella

Camino Ingles

Pelgrimage

Recente Reisverslagen:

06 Augustus 2017

Op de terugreis

03 Augustus 2017

In Finisterre

31 Juli 2017

In Quintáns

28 Juli 2017

In Negreira

27 Juli 2017

In Santiago de Compostela

Actief sinds 09 Juli 2017
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 9010

Voorgaande reizen:

09 Juli 2017 - 31 December 2017

Camino Ingles

Landen bezocht: