In Santiago de Compostela - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Dimphy-CaminoIngles - WaarBenJij.nu In Santiago de Compostela - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Dimphy-CaminoIngles - WaarBenJij.nu

In Santiago de Compostela

Door: Dimphy

Blijf op de hoogte en volg

27 Juli 2017 | Spanje, Santiago de Compostella

Hallo allemaal,
Vandaag ben ik aangekomen in Santiago de Compostela. Ik moest 16 km lopen en ben zodra het licht werd vertrokken. Ik wilde proberen voor 12 uur in Santiago te zijn zodat ik naar de pelgrimsmis kon die dan begint. Ik heb geen pauze genomen, dat is trouwens nu wel te voelen, maar ik was om 11.40 uur op het plein voor de kathedraal. Omdat mijn vaste slaapadres enkele maanden geleden al volgeboekt was, heb ik een pension midden in het centrum geboekt en daar mocht ik mijn rugzak achterlaten. Je mag namelijk geen rugzak meenemen tijdens de pelgrimsmis. Het is dan altijd erg druk. Ik moest natuurlijk wel staan, maar stond midden voor het gangpad en had perfect zicht op de Botafumeiro die al klaar hing en inderdaad aan het einde van de mis gezwaaid werd. Altijd weer een indrukwekkend moment! Daarna heb ik een hele tijd op het plein gestaan en genoten van mijn eigen aankomst en die van anderen. Het voelt zo voor de 6e keer erg vertrouwd! Ik heb informatie verzameld voor de komende dagen. Nu sta ik in de rij om mijn Compostela op te halen en ben bijna aan de beurt.
Tot zover weer en tot de volgende keer.
Veel groetjes Dimphy



  • 27 Juli 2017 - 19:15

    Jos En Leonie:

    Mooi resultaat weer Dimphy,
    Proficiat met het volbrengen van ook dese 'missie'.
    Geniet nog van Santiago de komende tijd.

  • 27 Juli 2017 - 19:18

    Frans:

    Van harte gelukgewenst. Voor de 6e keer. Echt helemaal geïnfecteerd met het pelgrimsvirus. Dus... er komen nog meer tochten. Ik ben ook besmet en zou in september de Via de la Plata(de 5e tocht) gaan lopen. Maar mijn wandelmaat is ernstig ziek. Zal het helaas moeten uitstellen. Ga je nog naar Fisterra/Muxcia?
    Alle goeds toegewenst en tot de volgende pelgrimage.

  • 27 Juli 2017 - 19:29

    Arthur Kuilboer:

    Goed gedaan Dimphy! Ik ben trots op je. Ik ben er van overtuigd dat het niet de laatste keer zal zijn. Fijne vakantie nog en tot gauw! Groet, Arthur

  • 27 Juli 2017 - 22:34

    Ine:

    Hallo Dimphy
    Gefeliciteerd met het behalen van je doel.Dat is iets om trots op te zijn.
    Geniet nog van de tijd dat je vakantie hebt.
    Gr.ine

  • 28 Juli 2017 - 08:46

    Ans Schumacher:

    Hallo Dimphy, weer mooi gedaan!! Je mag trots op jezelf zijn!!

    Geniet nog van de komende vakantieweken!
    Liefs Ans

  • 28 Juli 2017 - 12:48

    Marian Geerlings:

    Gefeliciteerd, al weer een mooie pelgrimstocht behaalt. Nog een fijne vakantie gewenst met Jos. Ook nog gefeliciteerd met de verjaardag van Mathijs. Groetjes.


  • 28 Juli 2017 - 12:55

    Toos Kruytzer:

    Dag Dimphy,
    Wat knap dat je dat weer hebt gedaan. Het was weer fijn om jouw belevenissen te lezen. Complimentjes en gauw tot ziens.

    Groet, ook voor Jos

  • 28 Juli 2017 - 17:53

    Bernadette :

    Hallo Dimphy, Chapeau!!!! Proficiat, knap gedaan. Geniet maar volop van jouw prestatie!! En van de omgeving daar. Groetjes van ons , Bernadette.

  • 30 Juli 2017 - 11:41

    Anton:

    Hoi Dimphy, Proficiat met deze mooie prestatie. Uit je verhalen blijkt wel dat, ook al is het de 6e keer, nog steeds geen routine is. Steeds weer die bevlogenheid en enthousiasme. Geniet er nog van en tot ziens
    Anton en Anniek

  • 30 Juli 2017 - 17:35

    Marijke Thijsse:

    Wat super dat je weer in Santiago bent aangekomen. Ik ben een beetje jaloers op jouw prachtige tochten. Ik gun het je van harte. Nog heel veel (wandel)plezier op je verdere tocht. Veel genieten!!!!! liefs en groetjes, Marijke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Santiago de Compostella

Camino Ingles

Pelgrimage

Recente Reisverslagen:

06 Augustus 2017

Op de terugreis

03 Augustus 2017

In Finisterre

31 Juli 2017

In Quintáns

28 Juli 2017

In Negreira

27 Juli 2017

In Santiago de Compostela

Actief sinds 09 Juli 2017
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 8991

Voorgaande reizen:

09 Juli 2017 - 31 December 2017

Camino Ingles

Landen bezocht: