In Sergude - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Dimphy-CaminoIngles - WaarBenJij.nu In Sergude - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Dimphy-CaminoIngles - WaarBenJij.nu

In Sergude

Door: Dimphy

Blijf op de hoogte en volg

24 Juli 2017 | Spanje, Santiago de Compostella

Hallo allemaal,
Ik ben alweer twee dagen verder.
Zondag ben ik met de bus naar A Coruña gegaan. Omdat het dus zondag was, reed die dag maar één bus en het fijne was, dat ik van de hospitalero eerst hoorde dat de bus om 12 uur vertrok, later zei hij 12.30 uur. In de bar zeiden ze 12.45 uur. Handig!
Maar eerst nog de vorige dag. Ik heb 's avonds nog gezellig met de Ierse en Duitse gegeten in de plaatselijke bar. Daar lag een gids van afgelopen februari met de beschrijving van de route vanaf A Coruña. Daar heb ik nogal het een en ander uit overgeschreven.
's Middags kwam ook nog een soort SRV-wagen voorrijden, dus mijn ontbijt voor de volgende dag was ook weer geregeld.
Op zondag ben ik lang in bed blijven liggen en toen iedereen vertrokken was, rustig opgestaan, rustig ontbeten en toen......bleek de poort op slot. Maar ik had weer geluk: juist toen ik stond na te denken hoe ik dit moest aanpakken, kwamen de hospitalero''s weer terug om alles in orde te brengen voor de volgende groep pelgrims. Ik ben, na een kop café con leche in de bar, naar O Meson do Vento gelopen, ongeveer 2 km, naar de bushalte. Ik heb gezorgd dat ik er kwart voor 12 was, bij het tegenoverliggende tankstation zeiden ze ook dat de bus om 12 uur kwam, maar NEE, hij kwam dus om 12.45 uur. Eenmaal in A Coruña vond ik snel de weg naar het centrum en de VVV voor een plattegrond. Ik ging naar een van de pensions die in mijn gids stonden. De prijzen blijken wel erg gestegen sinds de gids is uitgegeven: 45 euro! Maar het lukte me er 10 euro af te pingelen. Na wat gegeten, gedoucht en geslapen te hebben, ben ik de oude stad in gegaan. Er bleek een middeleeuws feest aan de gang met kraampjes, veel mensen, muziek en acts. Met moeite het startpunt van de volgende dag gevonden, de Santiago kerk, omdat men bij de VVV de verkeerde kerk had aangegeven op de plattegrond!
Vandaag dus naar de Santiago kerk gelopen en begonnen. Het was een hele toer om de stad uit te komen, het heeft me meer dan 3 uur gekost!
Het was een pittige dag met veel stijgingen, bewolkt en soms miezerregen, gelukkig dus niet heet. Tegen half 5 was ik er eindelijk. Ik bleek notabene de herberg voorbij gelopen te zijn, moest weer het hele dorp door terug lopen. Zoals ik al een beetje verwacht had, was er geen enkele andere pelgrim in deze supermooie moderne herberg. Maar gelukkig kwam uiteindelijk toch nog iemand met een hond die echter niet binnen mag en nu voor de deur ligt op een matje met naast hem de schoenen van de baas. En af en toe jankend.
Zojuist heb ikin de plaatselijke bar gegeten waar ik gastvrij ontvangen werd, twee enorme stukken vlees met friet en veel sla én nog een extra glas wijn van het huis kreeg!Aan een tafeltje recht onder de tv die uiteraard (zoals overal en vanaf 's morgens vroeg) aan stond.
Morgen weer naar de herberg in Hospital de Bruma, dus weer in de bedrace! Dat betekent vroeg vertrekken!
Tot zover weer en tot de volgende keer.
Veel groetjes Dimphy







  • 24 Juli 2017 - 22:16

    Helma:

    Hi Dimphy, wat een belevenissen weer. Heel leuk om te lezen. En ja, die bedrace. Schijnt dit jaar extra erg te zijn. Wel een gedoe. Maar tot nu toe heb jij in ieder geval goede plekken kunnen bemachtigen. Veel wandelplezier weer morgen en ik kijk uit naar het volgende verhaal. Groetjes, Helma

  • 25 Juli 2017 - 10:31

    Merlijn:

    ahhh zielige hond, wat gemeen!
    En wat een hoop onduidelujkheden allemaal haha maar gelukkig heb je alle tijd en vrijgeid! Wandelze! xxxxxxxxx

  • 25 Juli 2017 - 13:43

    Arthur Kuilboer:

    Het zijn weer mooie wederwaardigheden Dimphy. Mooie tochten met helaas nu en dan wat water op het hoofd maar dat zal de pret wel niet drukken. Veel plezier met de voortgang. Ik ben benieuwd naar de vervolgen. Groet, Arthur

  • 25 Juli 2017 - 17:08

    Marijke Thijsse:

    Dat liep niet allemaal zo super gesmeerd, maar je hebt het uitgevogeld gelukkig. Goed dat je nog uit het op slot zijnde hostal hebt kunnen komen. Nogmaals heel veel caminoplezier, alle goeds en mooi niet te warm weer!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Santiago de Compostella

Camino Ingles

Pelgrimage

Recente Reisverslagen:

06 Augustus 2017

Op de terugreis

03 Augustus 2017

In Finisterre

31 Juli 2017

In Quintáns

28 Juli 2017

In Negreira

27 Juli 2017

In Santiago de Compostela

Actief sinds 09 Juli 2017
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 8988

Voorgaande reizen:

09 Juli 2017 - 31 December 2017

Camino Ingles

Landen bezocht: