In Seqüeiro - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Dimphy-CaminoIngles - WaarBenJij.nu In Seqüeiro - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Dimphy-CaminoIngles - WaarBenJij.nu

In Seqüeiro

Door: Dimphy

Blijf op de hoogte en volg

26 Juli 2017 | Spanje, Santiago de Compostella

Hallo allemaal,
Ik zit op een overdekt terras in Sigüeiro en drink 'ceveza con limón'
(te vergelijken met Radler) want het is 'mucho calor' oftewel erg heet!
Gisterenmiddag verdwenen de wolken ook en was het meteen heet, vandaag begon de dag met bewolking maar nu is het strakblauw en erg heet dus!
Mijn laatste bericht heb ik in Sergude geschreven waar ik in een prachtige nieuwe grote herberg heb overnac't. De wandeling van A Coruña tot Sergude was niet mooi, eerst lang door de stad, daarna alleen maar asfaltweggetjes. Maar de route van Sergude naar Hospital de Bruma was door bossen en velden en veel mooier. Wel een pittige stijging! Al met al heb ik op deze camino toch heel wat hellingen moeten bedwingen. Om 11 uur was ik al in Hospital de Bruma en weer terug op de Camino Inglés van Ferrol. In deze herberg heb ik dus van zaterdag op zondag geslapen en 2 km verder op zondag de bus naar A Coruña genomen om dus weer terug te lopen via Sergude.
Voor de herberg zat een Amerikaanse en we zouden tot 13.00 moeten wachten voor de hospitalero zou komen. Dat was afgelopen zaterdag trouwens ook zo, deze herberg gaat pas om 13.00 uur open. De Amerikaanse zei dat ze nog 7 km verder wilde lopen n aar een pension. Dat vond ik ook wel een goed idee en dan zou ik vandaag in plaats van 24 km maar 17 km hoeven te lopen. Al net al: er bleek nog een tweepersoonskamer vrij te zijn, dus die hebben we gereserveerd. Ik heb op mijn gemak de volgende 7 km nog gelopen. Het is toch wel erg prettig dat je al weet dat je een bed hebt.
Het bleek een smaakvol pension met fijne bedden, dus geen slaapzak nodig, grote handdoeken, heerlijk. 's Avonds werd voor ons gekookt, soep, kabeljauwfilet, salade en ijs toe. Ik heb ervan genoten! En het was ook erg gezellig.
Vandaag ben ik zoals gepland naar Sigüeiro gelopen. Een prachtige route door bos. Aanvankelijk weer bewolkt dus, maar de zon kwam door en het is nu ' mucho calor' zoals de hospitalero van de herberg voortdurend verzucht.
Toen ik nog ongeveer 1 km naar Sigüeiro moest lopen, stopte een auto en de man vroeg (in het Engels) of alles goed ging. Hij begon te vertellen hoe ver het nog was, dat er een zwembad in het dorp was en als ik een ziekenhuis nodig had dan.... en toen stopte hij met praten, bekeek me van top tot teen en zei: ' No, you don''t need a hospital'.
Er is hier geen openbare herberg, dus gisteren heb ik een bed gereserveerd in een privé herberg. Het blijkt een heel schone herberg te zijn, ik heb een eenpersoonsbed dus geen stapelbed, ik mag vrij thee en koekjes pakken, al met al heel gastvrij en prettig.
Morgen nog iets meer dan 16 km en dan ben ik in Santiago. Ik weet niet of ik op tijd zal zijn voor de pelgrimsmis, maar daar kan ik volgende week ook nog naartoe. Vrijdag loop ik verder richting Finisterre. Op een gegeven moment moet ik dan kiezen of ik linksaf ga naar Finisterre of rechtsaf naar Muxía. Dat beslis ik tegen die tijd.
Maar nu morgen eest de aankomst in Santiago, dat is altijd weer een bijzonder moment.
Tot zover weer en tot de volgende keer.
Veel groetjes Dimphy











  • 26 Juli 2017 - 16:53

    Frans:

    Als je voor 12.00 uur in SdC bent kun je nog naar de pelgrims mis. 's - Zondags wordt de Buta Fumeira door het gewelf gezwaaid. En naar Fisterra lopen kan ook met daarna naar Muxia. Allebei de moeite waard en naar Fisterra is een prachtige weg.
    Morgen een goede 'thuiskomst' in Santiago.

  • 26 Juli 2017 - 17:25

    Bernadette.:

    Hoi Dimphy,
    Goed te lezen dat het allemaal goed gaat. Gelukkig goede herbergen met schone bedden en gastvrije mensen. Minder race om een bed dan een paar dagen geleden? En dan morgen al aankomst in SdC!!! Hartstikke goed gelopen! Maar ik begrijp dat je dan nog een extra stuk erbij doet? Heel veel succes en we lezen je volgende verslagen weer met plezier. Groetjes, ook namens Jan, Bernadette.

  • 27 Juli 2017 - 10:22

    Marian Geerlings:

    Hoi Dimphy
    Gauw nog een berichtje voor je al in Santiago bent. Wat fijn dat het lopen zo goed gaat.
    Geniet nog van de laatste dagen.
    Groetje marian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Santiago de Compostella

Camino Ingles

Pelgrimage

Recente Reisverslagen:

06 Augustus 2017

Op de terugreis

03 Augustus 2017

In Finisterre

31 Juli 2017

In Quintáns

28 Juli 2017

In Negreira

27 Juli 2017

In Santiago de Compostela

Actief sinds 09 Juli 2017
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 9014

Voorgaande reizen:

09 Juli 2017 - 31 December 2017

Camino Ingles

Landen bezocht: