In Negreira - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Dimphy-CaminoIngles - WaarBenJij.nu In Negreira - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Dimphy-CaminoIngles - WaarBenJij.nu

In Negreira

Door: Dimphy

Blijf op de hoogte en volg

28 Juli 2017 | Spanje, Santiago de Compostella

Hallo allemaal,
Even een update: ik ben nog niet aan het einde van deze camino. Vandaag verder gelopen naar Negreira. Daar heb ik in 2012 op weg naar Finisterre toen en in 2013 op weg naar Muxía ook overnacht. Dus veel herkenningspunten onderweg, hoewel ik de sterke stijging blijkbaar verdrongen heb, haha!
Leuk was dat ik opeens een beeld kreeg dat ik op deze route bij een bepaalde bar op 28 juli 2012 .Mathijs heb gebeld om hem te feliciteren met zijn verjaardag. Daar zou ik thuis niet meer zo specifiek aan gedacht hebben en ik was benieuwd of die bepaalde bar inderdaad vandaag op de route was. En ja, het klopte! Natuurlijk heb ik ook vandaag op die plek Mathijs gebeld om hem te feliciteren met zijn verjaardag vandaag!
Wat de Spanjaarden betreft: als je bij een zebrapad wilt oversteken, stoppen de auto's ALTIJD! Maar wil je op een ander punt oversteken, dan moet je echt héél goed uitkijken of er geen auto aankomt!!!
In de dorpen zijn alle huizen extreem beveiligd: hekken, alarmen, camera's, rolluiken en HONDEN. Altijd honden, ze liggen dan praktisch altijd wel vast of achter het hek, maar ik let wel extra op.
Morgen 20 km (vandaag waren het 23 km) naar een herberg waar ik allebei de keren dat ik deze camino liep ook geslapen heb.
Tot zover weer en tot de volgende keer.
Veel groetjes Dimphy




  • 28 Juli 2017 - 22:34

    Bernadette.:

    Hoi Dimphy, wat knap dat je er nog een route aan vast plakt. Bewonderingswaardig. Leuk dat er allerhande herinneringen ook weer terug komen!! Proficiat trouwens met Mathijs. Veel succes morgen weer en maak er wat moois van!!( maar dat heb je al gedaan toch?)
    Groetjes, Bernadette.

  • 30 Juli 2017 - 15:30

    Merlijn:

    Goed bezig mam! Zet hem op, nog een weekje! xxxxxxxxx

  • 30 Juli 2017 - 17:40

    Marijke Thijsse:

    Leuk om weer in bekende herbergen te slapen en je herinneringen weer helder te krijgen. Heel veel wandelplezier op je verdere tocht en mooie ervaringen met de natuur, mensen en wat er ook op je pad komt. Veel genieten!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Santiago de Compostella

Camino Ingles

Pelgrimage

Recente Reisverslagen:

06 Augustus 2017

Op de terugreis

03 Augustus 2017

In Finisterre

31 Juli 2017

In Quintáns

28 Juli 2017

In Negreira

27 Juli 2017

In Santiago de Compostela

Actief sinds 09 Juli 2017
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 9020

Voorgaande reizen:

09 Juli 2017 - 31 December 2017

Camino Ingles

Landen bezocht: